تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

توجه توجه فقط با خرید یک هیپنوتیزم میتوانید 25 درصد نخفیف ویژه برخوردار شوید این سایت در قالب هیپوتیزم و مدیتیشن میباشد،که بهترین فایل های صوتی خود هیپنوتیزم نایاب عرضه میگردد. تمامی محصولات ضبط شده در سایت hypnotrapy و Enter میباشد که تماما تست شده و بدون هیچ گونه عوارض جانبی از قبیل ،مشکل روحی و ذهنی و جسمی ... میباشد . شما میتوانید مشکلات از قبیل استرس ،اعتماد به نفس ضعیف ،کاهش درد، جذب همسر،بازگشایی مراکز انرژی ،افزایش حافظه،و.... را دانلود و از آن ها استفاده کرده و مشکل خود را 100 درصد حل کنید . و همچنین میتوانید مشکلاتی که در فایل ها یافت نکردید را به تیم پشتیبانی گزارش کرده و محصول را هر چه سریع تر در اختیار شما قرار دهند.


گل کلم و خواص و فواید آن


تاریخچه گل کلم

شاید خیلی ها از گل کلم خوششان نمیآید و چون طعم تند دارد به سراغ آن نمیروند ولی باید بدانید که گل کلم فواید بیش از حد زیادی دارد با تیم سلامت ویکور تمام فواید آن را در این مقاله فراهم کرده است.

گل کلم به خانواده کلمیان تعلق دارد که شامل بروکلی، کلم کالی و کلم برگ نیز می‌شود. این نوع کلم نام خود را از کلمه‌ی لاتین caulis به‌دست آورده که به معنی کلم برگ دارای گل است. گل‌های روی گل کلم با فاصله‌ی نزدیکی کنار هم قرار گرفته‌اند و از جوانه‌های گل تشکیل شده‌اند که به یک ساقه‌ی مرکزی متصل هستند. برای محافظت از طعم و نرمی گل سرخ، آنها از نور خورشید محافظت می‌شوند تا مانع تولید رنگدانه‌ی کلروفیل و بیش از اندازه رسیدن آن شوند.

گفته می‌شود که گل کلم بومی آسیا باشد، اما دوباره در منطقه‌ی مدیترانه، ترکیه و ایتالیا حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد پدیدار شد. در اواسط قرن شانزدهم، گل کلم در فرانسه و اروپای شمالی به رسمیت شناخته شد. امروزه هند، چین، ایتالیا، فرانسه و ایالات متحده تولیدکنندگان برتر گل کلم در سراسر جهان هستند.

Image result for ‫گل کلم‬‎

خواص گل کلم برای سلامتی

گل کلم علاوه بر طعم تند و خوبی که دارد، ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای نیز برای بدن دارد. ارزش غذایی این کلم می‌تواند به دلیل وجود فیتوکمیکال‌های قدرتمندی باشد که به مبارزه با بیماری‌های مختلف کمک می‌کنند و قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهند، و در عین حال به حفظ تمیزی سیستم بدن کمک می‌کند.

۱. آنتی‌اکسیدان فراوانی دارد

سبزیجات خانواده‌ی کلمیان از جمله گل کلم، حاوی ویتامین C، منگنز و دیگر آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند هستند که برای قسمت‌های متفاوتی از بدن فواید بسیار زیادی دارند. گل کلم همچنین حاوی مواد شیمیایی گیاهی است به نام‌های ایندول و گلوکوزینات‌هایی به نام‌های گلوکورافانین، گلوکوبراسیسین و گلوکوناستورتین. این ترکیبات سالم باعث تحریک آنزیم­های مهارکننده‌ی سرطان و محافظت از سلول‌های بدن در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌شوند.

۲. سلامت قلب و عروق با خواص گل کلم ارتقاء می یابد

گل کلم ویتامین K دارد که دارای خواص ضد التهابی است. مصرف منظم گل کلم، گردش خون سالم را تضمین می‌کند و به حفظ رگ‌های خونی کمک می‌کند. این مزایای گل کلم به دلیل وجود گلوکورافانین است. گلوکورافانین تبدیل می‌شود به ایزوتوسیانات که فعالیت‌های ضد التهابی را فعال می‌کند و مانع انباشت لیپیدها در رگ‌های خونی می‌شود. این امر سبب جریان خون بدون انسداد می‌شود و همین خطر بیماری‌هایی مانند آترواسکلروز (تصلب شرایین) را کاهش می‌دهد و سلامت قلبی و عروقی را ارتقاء می‌دهد.

ایزوتوسیانات، ایندول -۳- کاربینول یا I۳C یک مولکول ضد التهابی است که در سطح ژنتیکی عمل می‌کند و مانع از تحریک فعالیت‌های التهابی در مراحل اولیه می‌شود. چنان‌چه از سوی مطالعات مختلف پشتیبانی می‌شود، ثابت شده‌است که ایندول‌ها در سنتز لیپیدها، متعادل نگه داشتن سطوح تری‌گلیسیرید، کلسترول و حفظ سلامت قلب و عروق موثر هستند. پژوهش‌ها همچنین ثابت کرده‌اند که عملکرد ضد ترومبوز و ضد پلاکتی ایندول -۳- کاربینول به طور قابل‌توجهی به سلامت قلب کمک می‌کند. امگا ۳ موجود در آن به شکل آلفا لینولنیک اسید نیز به این فعالیت مفید کمک می‌کند.

خواص گل کلم ۳. اختلالات معده را برطرف می‌کند

گل کلم منبع فیبر غذایی است که به فرآیند هضم کمک می‌کند و روند حذف سموم بدن را افزایش می‌دهد. گلوکوزینولات، گلوکورافانین و سولفورفان موجود در گل کلم، از پوشش معده محافظت می‌کند و به مقاومت در برابر رشد باکتری‌های هلیکوباکتری پیلوری کمک می‌کند. افزون بر این مکانیسم دفاعی، ایزوتیوسیانات غذایی موجود در گل کلم از خطر بروز اختلالات مختلف شکم مانند زخم معده و سرطان روده جلوگیری می‌کند.

۲۳ درمان خانگی ورم معده یا گاستریت که بسیار موثر هستند

۴. پاپیلوماتوز تنفسی با خواص گل کلم درمان می‌شود

گل کلم حاوی ایندول -۳- کاربینول است که در درمان پاپیلوماتوز راجعه‌ی تنفسی مؤثر است. پاپیلوماتوز تنفسی یک بیماری ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی است که بر تارهای صوتی در حنجره، نای، ریه و برونش تاثیر می‌گذارد. مطالعات نشان داده‌اند که افزایش مصرف سبزیجات چلیپایی، مانند گل کلم، به کاهش شدت پاپیلوماتوز تنفسی کمک می‌کند.

۵. از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند

گل کلم حاوی گلوکوزینولات است که به منظور تولید ترکیبات سالمی مانند سولفورفان و ایزوتیوسیانات‌ها به نام‌های ایندول -۳- کاربینول تجزیه می‌شود. مطالعات نشان داده­اند که این ترکیبات اثرات کموپریونتیو و ضد استروژن دارند که به جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند. پژوهش‌ها شواهدی ارائه داده‌اند برای پشتیبانی از این واقعیت که مصرف سبزیجات خانواده‌ی کلمیان مانند گل کلم به کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان مانند سرطان ریه، سرطان مثانه، سرطان پستان، سرطان پروستات، سرطان تخمدان و سرطان دهانه رحم کمک می‌کنند.

۶. سلامت استخوان‌ها با خواص گل کلم ارتقاء‌ می‌یابد

گل کلم حاوی ویتامین C است که نقش مهمی در تولید کلاژن دارد. کلاژن از مفاصل و استخوان‌ها در برابر آسیب‌های التهابی محافظت می‌کند. گل کلم همچنین، حاوی ویتامین K است که ممکن است به جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان در مردان و زنان کمک کند.

۷. خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه‌ی زرد) را کاهش می‌دهد

گل کلم غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است، بنابراین ممکن است در کاهش خطر دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن (AMD) که می‌تواند منجر به نابینایی، به ویژه در سالمندان شود، موثر باشد. سولفورفان موجود در گل کلم از بافت‌های شبکیه در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند، و از آسیب دیدگی و اختلالات چشم مانند آب مروارید جلوگیری می‌کند.

۸. به فرآیند سم‌زدایی بدن کمک می‌کند

مصرف سبزیجات چلیپایی از جمله گل کلم برای سیستم سم‌زدایی بدن بسیار مهم است. گل کلم حاوی ایندول -۳- کاربینول است، یک فیتونوترینت که همراه با سولفورفان به فعال کردن و تنظیم عملکرد آنزیم‌های سم‌زدا کمک می‌کند.

زخم معده

۹. از تاثیر اشعه ماوراء بنفش روی پوست جلوگیری می‌کند

مطالعات انجام شده نشان داده‌اند که سولفورفان موجود در گل کلم در محافظت از پوست در مقابل آسیب‌های ناشی از اشعه‌ی ماوراء بنفش موثر است. اثر محافظتی سولفورفان بدن را در برابر التهاب، سرطان پوست، اریتیم ناشی از UV و آسیب سلولی محافظت می‌کند.

Image result for ‫گلم کلم خوشگل‬‎

۱۰. اختلالات تحلیل‌برنده‌ی اعصاب را رفع می‌کند

سولفورفان و ایندول‌های موجود در گل کلم نقش کلیدی در کاهش پیشرفت بیماری‌های تحلیل‌برنده‌ی اعصاب ایفا می‌کنند. آنها آنزیم‌های سم‌زدا را فعال می‌کنند و همین سطح گلوتاتین را افزایش می‌دهد و به درمان آسیب‌های عصبی ناشی از التهاب و استرس اکسیداتیو در بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون کمک می‌کند.

۱۱. فشار خون و کلسترول را پایین می‌آورد:

خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی گلوکورافانین و سولفورفان موجود در گل کلم به کاهش استرس اکسیداتیو و همین‌طور میزان LDL و کلسترول کلی کمک می‌کند. گل کلم همچنین باعث افزایش کلسترول HDL (کلسترول خوب) و کاهش فشار خون می‌شود. علاوه بر این، فیبر و اسید چرب امگا ۳ موجود در گل کلم نیز به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند و مانع از سخت شدن شریان‌ها می‌شود.

۱۲. به تعادل الکترولیت‌های بدن کمک می‌کند

گل کلم حاوی پتاسیم است. پتاسیم یکی از الکترولیت‌های اصلی بدن است. پتاسیم موجود در این سبزی چلیپایی به حفظ تعادل الکترولیت در بدن، که برای عملکرد سیستم عصبی در انتقال تکانه‌های عصبی و انقباض عضلانی ضروری است، کمک می‌کند.

Image result for ‫گلم کلم خوشگل‬‎

۱۳. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

گل کلم غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی است. حضور ویتامین C همراه با سایر ترکیبات سودمند موجود در آن به جلوگیری از انواع مختلف عفونت کمک می‌کند و مکانیسم‌های دفاعی بدن را تقویت می‌کند و مانع از بروز التهاب ناشی از بیماری‌ها می‌شود.

۱۴. دارای اثرات ضد چاقی است

گل کلم حاوی عناصر سالم مانند ایندول‌ها است که اثرات ضد چاقی دارند. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف گل کلم در پیشگیری از التهاب و اختلالات متابولیکی در بدن مفید است. همچنین به تحریک ترموژنز‌هایی که سبب سوختن چربی می‌شوند کمک می‌کند و از چاقی جلوگیری می‌کند.

۱۵. برای زنان باردار مفید است

استفاده از گل کلم در برنامه‌ی غذایی دوران بارداری مفید است به دلیل وجود فولات که به رشد سالم عصب‌های کودک کمک می‌کند. گل کلم همچنین دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری دیگری مانند فیبر است که سلامت کلی را ارتقا می‌دهند.

خواص گل کلم

۱۶. سلامت مغز و سلول‌ها را ارتقاء می‌دهد

گل کلم حاوی کولین و فسفر است که هر دو در بازسازی غشای سلولی موثر هستند. بازسازی غشای سلولی برای عملکرد کارآمد مغز و سیستم عصبی جهت انتقال سیگنال‌های عصبی ضروری است. علاوه بر این، حضور پتاسیم و ویتامین ب۶ در گل کلم نیز با ایجاد یک سری از انتقال دهنده‌های ضروری مورد نیاز، از جمله دوپامین و نوراپی‌نفرین نقش مهمی در حفظ سلامت مغز و ترویج ارتباط مناسب در عصب‌ها دارد.

۱۷. خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

مصرف منظم گل کلم به دلیل وجود ویتامین C و پتاسیم در آن، به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می‌کند. پتاسیم موجود در گل کلم به تنظیم متابولیسم گلوکز کمک می‌کند. این عنصر همچنین به منظور اقدام علیه افزایش سطح قند خون در بدن، توسط پانکراس برای ترشح هورمون انسولین مصرف می‌شود. پایین بودن سطح پتاسیم در بدن در نهایت می‌تواند سطوح قند خون را افزایش داده و تهدیدی جدی برای بیماران دیابتی ایجاد کند. علاوه بر این، مطالعات نیز نشان می‌دهند که ویتامین ب۶ موجود در گل کلم نیز در تقویت تحمل گلوکز در بیماران مبتلا به دیابت بارداری موثر است.

۱۸. التهاب روده بزرگ (کولیت) را درمان می‌کند

مطالعات نشان داده‌اند که عصاره‌ی گل کلم دارای اثرات ضد التهابی بر علائم کولیت زخمی است. این اثر محافظتی را می‌توان به حضور فن‌اتیل ایزوتیوسیانات نسبت داد، که اثر شفا دهنده‌ای روی آسیب‌هایی که در بافت‌های روده و بافت پوششی روده وارد می‌شود، دارد.

۱۹. از بروز سکته‌ی مغزی جلوگیری می‌کند

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف میوه‌ها و سبزیجاتی که گوشت سفید دارند مانند گل کلم به علت داشتن ترکیب آلیسین به کاهش خطر ابتلا به سکته‌ی مغزی، کمک می‌کنند. آلیسین به پاک کردن کبد و خون نیز کمک می‌کند.

۲۰. مصارف زیادی در آشپزی دارد

گل کلم یک سبزی همه کاره است که می‌تواند به صورت هوشمندانه در منو به عنوان مخلفات یا در کنار غذای اصلی در سراسر جهان مورد استفاده قرار بگیرد. این گیاه چلیپایی می‌تواند بخارپز شود یا در مایکروویو طبخ شود و یا می‌توانید آن را با سبزیجات دیگر مانند سیب‌زمینی و نخود فرنگی به روش تفت روغن داغ آماده کنید. همچنین می‌توانید آن را به سوپ اضافه کنید یا می‌توانید آن را رنده کنید و به عنوان یک چاشنی در پارانتا (نان مغزدار هندی) استفاده کنید.

خواص گل کلم

۲۱. حاوی گلوکوزینولات است

گل کلم علاوه بر ترکیبات سالم متعدد، گلوکوزینمولات نیز دارد.

بر اساس مطالعه چاپ شده در مجله تغذیه مولکولی و تحقیقات غذایی، این ترکیبات در سبزیجات براسیکا یافت می‌شوند و فعالیت آنها با کاهش خطر سرطان روده بزرگ و مقعد ارتباط دارد.

گلوکوزینولات مانند یک آفت‌کش طبیعی در سلول‌های گیاه عمل می‌کند اما هنگامی که توسط انسان مصرف شود به تغییر فعالیت‌های آنزیمی، آسیب DNA و همچنین کاهش رشد سلول‌های سرطانی جهش یافته کمک می‌کند.

در طول فرآیند جویدن و هضم، گلوکوزینولات به ترکیبات بیواکتیو مانند سولفورافان و ایزوتیوسیانات به نام ایندول-۳-کاربینول شکسته می‌شود.

در طول فرآیند جویدن، گلوکوزینولات به شکل فعال شکسته می‌شود که فرآیند سم‌زدایی را تحریک می‌کند.

یک مطالعه نشان داده است که این ترکیبات دارای اثرات آنتی استروژن و مهارکردن شیمیایی هستند که از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

این ثابت می‌کند که چرا گل کلم، راهی عالی برای پیشگیری از سرطان است.

۲۲: سرشار از ویتامین C است

بدن شما برای حفظ بافت‌ها به ویتامین C نیازدارد.

اگر کمبود ویتامین C داشته باشید، بدن شما قادر به تولید پروتئین ساختاری کلاژن نخواهد بود و همین مسئله باعث شکستن سلول‌های خونی، دندان‌ها، استخوان و بافت پوست می‌شود.

بر اساس مجله اروپایی پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی، رژیم‌های غذایی سرشار از ویتامین C به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، سبزیجات کروسیفر مانند گل کلم، منبع مهمی از ویتامین C رژیمی هستند.

مردان و زنان بزرگسال، به ترتیب به ۹۰ و ۷۵ میلی‌گرم ویتامین C نیاز دارند.

یک فنجان گل کلم خرد شده ۵۱.۶ میلی‌گرم ویتامین C دارد.

۲۳. با التهاب مبارزه می‌کند

التهاب، در مرکز بیماری‌های مزمن امروزی قرار دارد.

بدن شما برای سلامت ماندن به سطحی از التهاب نیاز دارد اما این احتمال وجود دارد که واکنش التهابی از کنترل خارج شود.

دستگاه ایمنی شما ممکن است به اشتباه واکنش التهابی را تحریک کند در صورتی که هیچ تهدیدی وجود ندارد.

این مسئله می‌تواند باعث آسیب ناشی از التهاب در بدن شود، وضعیتی که با سرطان و بیماری‌های دیگر ارتباط دارد و این مسئله به این بستگی دارد که التهاب، کدام عضو را تحت تاثیر قرار داده است.

گل کلم حاوی مواد مغذی ضد التهاب مانند ایندول-۳-کاربینول است که به مهار التهاب کمک می‌کند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ایندول-۳- کاربینول در بیماران مبتلا به هپاتیت، تاثیرات ضد فیبروز، ضد تومور، آنتی اکسیدان، تعدیل‌کننده ایمنی، سم زدایی و ضد التهابی را اعمال می‌کند.

یک مطالعه انجام شده بر روی حیوانات که در ۲۰۱۱ به صورت آنلاین چاپ شده است نشان می‌دهد موش‌هایی که غذاهای با چربی بالا را در شرایط کنترل شده دریافت کردند، سرکوب شدن عوامل اتهابی توسط ایندول-۳-کاربینول را تجربه کردند.

همچنین، گل کلم سرشار از دیگر ترکیبات ضد اتهاب است که استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد موجود در بدن را کاهش می‌دهند.

بتا کریپتوزانتین، بتاکاروتن، اسید کافئیک، اسید فرولیک، اسید سینامیک، کوئرستین، کائمفرول و روتئین، آنتی اکسیدان‌هایی هستند که در گل کلم یافت می‌شوند و به کاهش استرس اکسیداتیو در بدن کمک می‌کنند که اگر مهار نشود می‌تواند باعث سرطان و مشکلات دیگر شود.

فقط یک فنجان گل کلم، حداقل ۷۳٪ یا بیشتر ویتامین C مورد نیاز روزانه را داراست که باعث کاهش التهاب، افزایش ایمنی و رهایی بدن از باکتری‌های مضر، سرماخوردگی عادی و عفونت‌ها می‌شود.

۲۴. گوارش را بهبود می‌بخشد

گل کلم، سرشار از فیبر و آب است که به جلوگیری از یبوست، حفظ سلامت دستگاه گوارش و پایین آوردن خطر سرطان روده بزرگ کمک می‌کند.

مصرف فیبر کافی به دفع کمک می‌کند که برای دفع سموم از طریق صفرا و مدفوع ضروری است.

مطالعه‌ای در ۱۹۹۵ نشان داد که فیبر رژیمی، تعداد حرکات روده را افزایش می‌دهد و ممکن است برای درمان یبوست- یک اختلال رایج در زمان کودکی- مفید باشد.

همچنین، مطالعه اخیر انجام شده توسط بخش مهندسی غذا در ترکیه دریافت که فیبر رژیمی برای جلوگیری از بیماری‌های گوارشی، هموروئید، یبوست، بیماری رفلاکس معده و روده، سرطان روده بزرگ، زخم اثنی عشر، دیورتیکول، چاقی، سکته، دیابت، پرفشاری خون و بیماری‌های قلبی عروقی مفید است.

بخش پزشکی داخلی و برنامه علوم تغذیه دانشگاه کنتاکی، برای حمایت از ادعای خود، یک بررسی را در ۲۰۰۹ در مورد ارتباط مصرف فیبر بالا با کاهش خطر پیشرفت بیماری قلبی کرونر، پرفشاری خون، سکته، دیابت، چاقی و بیماری‌های گوارشی خاص به چاپ رساند.

گلوکوزینولات می‌تواند به محافظت از لایه آسیب پذیر معده، کاهش خطر پیشرفت سندرم نشت روده یا دیگر اختلالات گوارشی کمک کند.

همچنین، سولفورافان، سم زدایی و گوارش را از طریق جلوگیری از رشد بیش از حد باکتری که در ریزفلور روده انتفاق می‌افتد، تحریک می‌کند، از آسیب باکتری مضر بر دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد باکتری مفید رشد کند.

مجله تغذیه، مطالعه‌ای را در ۲۰۰۹ چاپ کرد که نشان می‌دهد مصرف سبزیجات کروسیفر مانند گل کلم، باکتری‌های روده‌ای انسان را تغییر داده و گوارش را بهبود می‌بخشد.

۲۵. گل کلم جذب آهن را افزایش می‌دهد

گل کلم راه خوبی برای افزایش جذب آهن در بدن نیز هست زیرا ویتامین C بالایی دارد.

ویتامین C برای مهار اثرات فیتونوترینت‌هایی که از جذب آهن جلوگیری می‌کنند و همچنین برای آزاد کردن آهن از منابع غیر خون‌رنگزا مانند میوه‌ها، سبزیجات و مغزها ضروری است.

این خوراکی‌ها نسبت به خوراکی‌هایی مانند گوشت که خون‌رنگزا است، جذب آهن کمتری دارد.

با استناد به مجله بین‌المللی برای تحقیق ویتامین و تغذیه، اسید اسکوربیک ک به ویتامین C نیز معروف است، جذب آهن را افزایش می‌دهد زیرا از تشکیل ترکیبات آهن حل شدنی و حل نشدنی جلوگیری کرده و آهن فریک یا فروس را کاهش می‌دهد.

یک بررسی چاپ شده در Annals of the New York Academy of Sciences در ۱۹۸۰، چنین بیان می‌کند که افزایش جذب آهن از وعده‌های سبزیجات مستقیما با مقدار اسید اسکوربیک موجود در ارتباط است.

۲۶. به کاهش وزن کمک می‌کند

هر فنجان گل کلم فقط ۲۹ کالری، چربی صفر، کربوهیدرات و قند بسیار پایینی دارد اما میزان فیبر آن بسیار بالاست.

این ویژگی، گل کلم را برای افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند به انتخابی عالی تبدیل می‌کند زیرا خوردن گل کلم بدون مصرف کالری، قند، چربی یا کربوهیدرات زیاد، شما را سیر می‌کند.

گل کلم، حرکات روده را نیز تحریک کرده و یبوست را کاهش می‌دهد و باعث دفع مواد و آب اضافی از بدن می‌شود.

گل کلم، دارای ترکیباتی مانند ایندول است که خواص ضد چاقی دارد.

مجله بیوشیمی تغذیه، در ۲۰۱۲ مطالعه‌ای را چاپ کرد که نشان می‌دهد مصرف گل کلم برای جلوگیری از اختلالات متعدد متابولیک و التهابی در بدن مفید است و به تحریک گرمازایی سوزاندن چربی و جلوگیری از چاقی کمک می‌کند.

۱۰ سالم‌ترین خوراکی‌ برای کاهش وزن و چربی‌سوزی

۲۷. به تعادل هورمون‌ها کمک می‌کند

رژیم‌های غذایی سرشار از غذاهای کامل و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان مانند گل کلم، با کاهش سطح ناسالم استروژن به تعادل هورمون‌ها کمک می‌کنند.

تحقیقات نشان داده است که ۱/۴ فنجان تا ۱ فنجان سبزیجات کروسیفر می‌تواند سطح استروژن را متعادل کرده و در نتیجه باعث افزایش سلامتی شود.

خوراکی‌های سرشار از استروژن، زمانی که شروع به به هم زدن تعادل هورمونی کنند، می‌توانند برای سلامت شما خطرناک باشند.

یک رژیم غذایی بد و سبک زندگی ناسالم، عدم تعادل هورمونی را عادی می‌کند.

غذاهای فرآوری شده، مانند گوشت، لبنیات، سویا، مخمر و خوراکی‌های تصفیه شده می‌توانند باعث سطح ناسالم استروژن در بدن شوند.

استروژن بسیار بالا در جریان خون با مشکلات سلامتی مانند کم کاری تیروئید، خستگی مزمن، بیماری خود ایمنی و سرطان رحم ارتباط دارد.

در ۱۹۹۷، مجله موسسه ملی سرطان، مطالعه‌ای را چاپ کرد که چنین بیان می‌کند که رژیم‌های غذایی با ایندول-۳-کاربینول بالا، دفع استروژن از طریق ادرار را افزایش می‌دهند.

این مسئله به تعادل هورمونی مرتبط است که افراد بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تحقیقات مجله تغذیه و سرطان نشان داد که ارتباطی قوی میان متابولیسم استروژن و سرطان سینه وجود دارد.

متابولیسم استروژن متعادل، خطر سرطان را کاهش می‌دهد.

۲۸. با اختلالات عصبی مبارزه می‌کند

ایندول‌ها و سولفورافان، ترکیبات موجود در گل کلم به کاهش پیشرفت بیماری‌های عصبی کمک می‌کنند.

این ترکیبات همچنین آنزیم‌های سم زدایی را فعال می‌کنند که سطح گلوتاتیون را بالا برده و به درمان آسیب‌های عصبی ناشی از استرس اکسیداتیو و التهاب در بیماری آلزایمر و پارکینسون کمک می‌کنند.

مجله Frontiers in Aging Neuroscience، مطالعه‌ای را در ۲۰۱۱ چاپ کرد که دریافت مصرف بالای خوراکی‌های سرشار از ویتامین E مانند گل کلم می‌تواند خطر بلند مدت زوال عقل و آلزایمر را کاهش دهد.

در ۲۰۱۴، همین مجله مطالعه‌ای را چاپ کرد که بیان می‌کرد سبزیجات کروسیفر سرشار از آنتی اکسیدان، گروهی از سبزیجات با توانایی محافظت عصبی هستند و خطر بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهند.

نشانه اختلال اضطرابی

۲۹.دارای پتاسیم بسیار زیادی است است

پتاسیم، یک ماده معدنی است که عملکرد قلب و ماهیچه را تنظیم می‌کند.

پتاسیم، فشار خون را در افراد با فشار خون متوسط و فشار خون بالا کاهش می‌دهد.

پتاسیم برای کاهش خطر سکته و بیماری قلبی کرونر مفید است.

پتاسیم، یک ماده الکترولیت است و می‌تواند تعادل الکترولیت را تنظیم کند.

نکاتی برای انتخاب گل کلم

گل کلم با گل‌های فشرده در کنار هم که تمیز و سفید هستند بهترین انتخاب است. گل کلمی که گل‌های زرد و پراکنده با برگ‌های شل و ول دارد تازه نیست و عاری از مواد مغذی است. تکه‌های رنگی تیره بر روی گل کلم نیز ممکن است نشان‌دهنده‌ی حضور یک بیماری قارچی شناخته شده به عنوان سفیدک کرکی باشد.

 

امیدوارم از این مقاله گل کلم لذت کافی را برده باشید.

مطالب دیگر ویکور را هم ببنید

[quote color="#ffffff" bgcolor="#ff0000"]کپی برداری بدون ذکر ویکور و لینک مستقیم آن غیر مجاز میباشد[/quote]

 

  انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 202
دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا   تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت  راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

کتاب صوتی بسیار مفید    #روانشناسی_تصویر_ذهنی    اثر: #ماکسول_مالتز   ترجمه: مهدی قراچه داغی    کیفیت اجرا: خیلی خوب  ... ...

دانلود کتاب صوتی واپسین گفتار اسپالدینگ

دانلود کتاب صوتی واپسین گفتار اسپالدینگ

کتاب صوتی  کتاب_واپسین_گفتار ( یا عالم اوراسینا) ازاسپالدینگ_نویسنده_کتاب_معبدسکوت ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

سکس آنان كه با سكس مخالف هستند زودتر به انزال می‌رسند، زیرا ذهن منقبض آنان عجله دارد تا از شر آن خلاص شود. پژوهش‌های معاصر چیزهای بسیار تعجب‌آوری را می‌گویند، حقایق شگفت‌آور. برای نخستین بار، مسترز و جانسون Masters and Johnson در مورد آمیزش عمیق جنسی مطالعه علمی ‌انجام ... ...

سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول)

سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول)

  عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول) همراه با پاسخ شامل: 9 جلسه تعداد صفحات: 11 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد   سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا   فرمت: pdf ... ...

حل مسائل الکترودینامیک کلاسیک جان دیوید جکسون به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 214 صفحه

حل مسائل الکترودینامیک کلاسیک جان دیوید جکسون به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 214 صفحه

نگاه اجمالی الکترو مغناطیس یکی از شاخه‌های فیزیک است که مباحث مربوط به بارهای الکتریکی ساکن و متحرک ، میدانهای الکتریکی و مغناطیسی را مورد بحث قرار می‌دهد. اما در این بحث بیشتر مفاهیم فیزیکی و توصیف کیفی این پدیده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. و تا حد امکان از توصیف کمی این ... ...

سوالات نهاد مبحث مسائل اقتصادی و تربیتی در خانواده

سوالات نهاد مبحث مسائل اقتصادی و تربیتی در خانواده

  عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث مسائل اقتصادی و تربیتی در خانواده همراه با پاسخ شامل: 6 جلسه تعداد صفحات: 7 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد   سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20   فرمت: pdf ... ...

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   فونت ... ...

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

    عنوان: دانلود پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی پایه هفتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های ... ...

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf Solutions Manual for Design and Analysis of Experiments – 8th حل تمرین های کتاب طراحی و تحلیل آزمایش ویرایش 8 فصل های 2 تا 15 814 صفحه pdf ... ...

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

عنوان پاورپوینت درسی : دانلود پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی پایه دوازدهم   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27   شامل: متن درس و شعر، معنای روان متن درس و شعر، معنای واژگان مهم، آرایه ها، کارگاه متن پژوهی همراه با جواب، قلمرو زبانی، قلمرو ... ...

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه "اسکیس معماری از بناهای ایرانی"    این مجموعه شامل 225 تصویر اسکیس و کروکی معماری از بناهای مختلف ایرانی می باشد.   ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

سیگنال گرفتن با هوش مصنوعی

سیگنال گرفتن با هوش مصنوعی

امروزه کمتر کسی پیدا میشود که از ارز دیجیتال و فارکس نشنیده باشد و قطعا این یک فرصت استثنایی برای ما ایرانیان است که بتوانیم درامد دلاری داشته باشیم . ولی اگر با اصول کار و تحلیل ها آشنا نباشیم ممکن است سرمایه ما از دست برود. ولی با پدیدار شدن هوش مصنوعی دیگه نیازی به یاد ... ...

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

جزوه معتبر درس الاستیسیته آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر محسن اصغری تعداد صفحات: 90 فرمت: پی دی اف PDF کیفیت: خوب حجم: 20.6 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): دست نویس ... ...

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...

راهنمای جامع اسیدهای چرب و سلامتی: گامی بلند در مسیر انتخابی آگاهانه و تغذیه ای سالم!

راهنمای جامع اسیدهای چرب و سلامتی: گامی بلند در مسیر انتخابی آگاهانه و تغذیه ای سالم!

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز اسیدهای چرب قدم بگذارید، انواع مختلف آنها را بشناسید، با خواص و فواید بی نظیر آنها برای سلامتی آشنا شوید و با انتخابی آگاهانه در رژیم غذایی خود، طعم شیرین سلامتی و شادابی را بچشید!   اسیدهای چرب، یکی از اجزای اصلی چربی ها هستند که ... ...

تحقیق و راهنمای جامع زبان چینی

تحقیق و راهنمای جامع زبان چینی

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز زبان چینی قدم بگذارید، الفبا و گرامر این زبان را به طور کامل بیاموزید، با واژگان و اصطلاحات رایج آشنا شوید و با تسلط بر زبان چینی، دروازه های جدیدی را به سوی فرصت ها و تجربیات نو بگشایید!   زبان چینی، پرکاربردترین زبان دنیا با ... ...

راهنمای جامع پیشگیری و درمان چروک صورت

راهنمای جامع پیشگیری و درمان چروک صورت

با این راهنمای جامع، به رازهای جوانی و شادابی پوست پی ببرید، علل ایجاد چروک صورت را به طور کامل بشناسید، با روش های پیشگیری و درمان اصولی، از شر چروک ها رها شوید و طعم شیرین داشتن پوستی جوان و درخشان را بچشید!   چروک صورت، یکی از علائم طبیعی افزایش سن است که می تواند تحت ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • فایل ویژه(کاهش و از بین بردن درد بدن با هیپنوتیزم)
  • هیپنوتیزم صوتی رهایی از مشکلات با تکنیک خاص
  • خود هیپنوتیزم صوتی کاهش استرس
  • فایل ویژه(خود هیپنوتیزم صوتی  تناسب اندام  چاقی و لاغری )
  • خود هیپنوتیزم رهایی از تمام مشکلات و وابستگی ها

بهترین خود هیپنوتیزم هارا با ما تجربه کنید