تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

توجه توجه فقط با خرید یک هیپنوتیزم میتوانید 25 درصد نخفیف ویژه برخوردار شوید این سایت در قالب هیپوتیزم و مدیتیشن میباشد،که بهترین فایل های صوتی خود هیپنوتیزم نایاب عرضه میگردد. تمامی محصولات ضبط شده در سایت hypnotrapy و Enter میباشد که تماما تست شده و بدون هیچ گونه عوارض جانبی از قبیل ،مشکل روحی و ذهنی و جسمی ... میباشد . شما میتوانید مشکلات از قبیل استرس ،اعتماد به نفس ضعیف ،کاهش درد، جذب همسر،بازگشایی مراکز انرژی ،افزایش حافظه،و.... را دانلود و از آن ها استفاده کرده و مشکل خود را 100 درصد حل کنید . و همچنین میتوانید مشکلاتی که در فایل ها یافت نکردید را به تیم پشتیبانی گزارش کرده و محصول را هر چه سریع تر در اختیار شما قرار دهند.


خاویار


درباره خاویار و فواید آن

خاویار از جمله فراورده‌های دریایی است. بیش از ۹۰ درصد نیاز خاویار دنیا از دریای مازندران به دست می‌آید ولی با این وجود مردم ایران به واسطه قیمت زیاد و لوکس بودن، سهم کمتری در مصرف آن دارند. در ادامه آنچه که در مورد خواص مواد غذایی در جیمیتو صحبت کرده‌ایم، امروز نیز به بررسی خواص خاویار خواهیم پرداخت تا شما هرچه بیشتر با این ماده غذایی آشنا شوید.

 

انواع خاویار

ماهی خاویار با نام تجاری استورژون از خانواده تاس ماهیان است و گونه‌های آب زی کم‌نظیری هستند که دارای قدمت چند صد میلیون ساله که عصر ژوراسیک باز می‌گردد است. خاویار به فسیل زنده جهانی نیز مشهور است. از ۲۷ گونه ماهی خاویار تنها ۶ مورد از آن‌ها در دریای مازندران وجود دارد. مروارید سیاه نام دیگر تخم خاویار است.

گوشت ماهی خاویار دارای قیمت آنچنان بالایی نیست اما تخم خاویار از قیمتی به مانند طلا برخوردار است. تخم خاویار از لحاظ رنگی به انواع گوناگونی تقسیم می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها تخم خاویار طلائی، تخم خاویار سرخ و از همه مهم‌تر تخم خاویار سیاه است. در ادامه به خواص خاویار اشاره خواهیم کرد.

 

روش‌های مصرف تخم خاویار

تخم خاویار که ما در ادامه از واژه عمومی خاویار در مورد آن استفاده خواهیم کرد یکی از اشرافی‌ترین صبحانه‌های جهان است. بسیاری آن را به صورت خام یا به همراه زرده تخم‌مرغ و پیاز میل می‌کنند. گروهی به اندازه نوک قاشق از خاویار را با سبزی‌ها ترکیب و استفاده می‌کنند.

علاقه‌مندان به مصرف خاویار سرد در دنیا کم نیست. تخم خاویـار برای کسانی که تا کنون آن را نچشیده‌اند ممکن است کمی ناخوشایند باشد چرا که دارای شوری و بوی تند ماهی است. خاویار در ایران و روسیه شناخته شده تر است اما در کشورهایی به مانند سیبری و خاور دور نیز مصرف می‌شود.

اگرچه خاویار سرخ از خاویار سیاه ارزان‌تر است اما در طعم، مزه و ارزش غذایی کم از خاویـار سیاه ندارد. خوردن خاویـار در کشور روسیه معمول است اما در ایران شما می‌بایست در رستوران‌های خاص این غذا را میل کنید. در ادامه به خواص خاویار اشاره خواهیم کرد.

 

خاویار در ایران

خاویار در ایران قدمت طولانی دارد و هم اکنون نیاز بیش از ۸۵ درصد دنیا را تأمین می‌کند. خاویـار در زمان‌های قدیم توسط بیهوشی ماهی با چکش پلاستیکی از داخل شکم ماهی خاویـار خارج می‌شد ولی با گذشت زمان با استفاده از عمل‌های جراحی این کار امکان‌پذیر شد و ماهی پس از خارج کردن تخم خاویار و باقی گذاشتن مقادیری از آن در داخل شکم دوباره به دریا باز می‌گردد.

برای هر ماهی خاویـار ۱۵ تا ۱۶ سال زمان لازم است که زمان باروری و تولید تخم حاصل شود. خاویـار تخمک‌های نابارور حاصل از تخمدان ماهی خاویـار ماده است. به واسطه قیمت زیاد این فراورده دریایی مصرف آن در ایران بسیار کم است. در ادامه به خواص خاویار اشاره خواهیم کرد.

 

توصیه‌های بهداشتی هنگام خرید خاویار

محل رشد ماهی خاویـار عاملی مهم در سلامتی تخم‌های خاویار است. نحوه صید ماهی و فراوری نامطلوب نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که باید در خرید تخم خاویـار می‌بایست آن را در نظر داشت. شرایط نامناسب محیطی، ابزارهای نامناسب و غیربهداشتی برای بی‌هوشی ماهی، شرایط نامناسب برای حمل و نقل ماهی و تخم ماهی، آلوده شدن به باکتری همگی می‌توانند موجب بروز آسیب‌های جدی در مصرف کننده خاویار شود.

عوارض ناشی از مصرف خاویـار نامناسب و آلوده عبارت‌اند از تب، سردرد، تهوع، اسهال، عوارض گوارشی و کبدی همچنین بروز مشکلات آلرژیک است. سوداگران خاویار با استفاده از فراوری خاویار مصنوعی، فراورده‌های مشابه با خاویار اصل در بازار تولید می‌کنند که موجب بروز مشکلات شدیدتر به مانند مسمومیت‌های حاد غذایی می‌شود.

لذا قبل از خرید خاویار حتماً نکات بهداشتی را رعایت کرده و از داشتن برچسب بهداشتی روی کالا مطمئن شوید.

 

ارزش غذایی خاویار

در هر ۱۰۰ گرم از خاویار شما شاهد:

  • ۲۶۴ کیلوکالری انرژی
  • ۱۹ گرم چربی (۴٫۱ گرم چربی اشباع، ۷ گرم چربی چند اشباع نشده و ۴٫۶ گرم چربی تک اشباع نشده)
  • ۵۸۸ میلی‌گرم کلسترول
  • ۱۵۰۰ میلی‌گرم سدیم
  • ۱۸۱ میلی‌گرم پتاسیم
  • ۴ گرم کربوهیدرات
  • ۲۵ گرم پروتئین
  • ۲۷۵ میلی‌گرم کلسیم
  • ۱۱٫۹ میلی‌گرم آهن
  • ۴۰۰ میلی‌گرم منیزیم
  • ۹۰۵ واحد ویتامین آ
  • ۱۱۷ واحد ویتامین دی
  • ۲۰ میکروگرم ویتامین ب ۱۲
  • ۰ میلی‌گرم ویتامین ث
  • ۰٫۳ میلی‌گرم ویتامین ب ۶

به واسطه وجود چربی‌های اشباع نشده و مواد مغذی فراوان در خاویار، مصرف این ماده غذایی گران‌قیمت دارای مزایای سلامتی فراوانی نیز هست که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

 

خواص خاویار

خاویار از تخم ماهیان خاویـار به دست می‌آید و از جمله گران‌ترین مواد غذایی در جهان است. فیل‌ماهی، تاس ماهی روسی، تاس ماهی ایرانی یا قره برون، ماهی شیپ و ماهی اوزون‌برون از گونه‌های ماهیان خاویـار دریای مازندران هستند. در ادامه به خواص خاویار اشاره خواهیم کرد.

تأمین کننده آنتی اکسیدان

یکی از خواص خاویار این است که دارای ویتامین آ است که در بهبود زخم‌های ایجاد شده روی پوست و همچنین به عنوان محافظ جدار خارجی سلول عمل می‌کند همچنین دارای ویتامین ای است که پوست را به صورت عمقی مرطوب نگه می‌دارد و از خشک شدن شدید پوست در زمان‌های طولانی جلوگیری می‌کند. ویتامین ای همچنین به عنوان عاملی مهم در گردش خون ایفای نقش کرده و از بروز بیماری‌هایی به مانند پارکینسون جلوگیری می‌کند.

 

بیشتر در مورد خاویار بدانید : همچنین وجود این دو ویتامین به عنوان رفع آثار پیری پوست، بهبود بینایی، تقویت سیستم ایمنی بدن و داشتن آنتی اکسیدان کافی در بدن لازم و ضروری است. خاویار را می‌توان یکی از منابع غنی آنتی اکسیدانی در طبیعت دانست.

 

خواص خاویار برای مادران باردار

مادران در دوران بارداری نه تنها باید مراقب فرزند بلکه باید بیش از همه کس مراقب سلامتی خود باشند. زیرا این دوران یکی از حساس‌ترین مراحل زندگی هر زن و مادری می‌تواند باشد. مسلماً می‌دانید که خوراک مادر در دوران بارداری تأثیر مستقیمی بر روی سلامتی نوزاد دارد. بر همین اساس است که شما به عنوان یک مادر باید در دوران بارداری تلاش بیشتری برای مصرف غذاهای سالم‌تر داشته باشید.

خواص خاویار یکی از عمده مواردی است که در دوران بارداری به آن اشاره شده است. این ماده مغذی می‌تواند در دوران بارداری سلامت نوزاد و همچنین مادر را در دوران بعد از زایمان تضمین کند. به توصیه پزشکان زنان و زایمان خاویار ایرانی یکی از بهترین و مغذی‌ترین انواع خاویارهایی است که مادران باردار می‌توانند از آن استفاده کنند.

پزشکان در مورد استفاده از خواص خاویار در دوران بارداری اشاره کردند که بهتر است مادر در ماه‌های ۶ تا ۹ ماهگی فرزند خود از این ماده مغذی استفاده کند. البته مصرف کردن خاویار در کل دوران بارداری به مادران توصیه شده است. لازم به ذکر است که خاویار ایرانی اگر به صورت طبیعی کشت و صید شده باشد از هر گونه عامل سرب و جیوه ای به دور است.

نبود این فلزات سنگین در خاویار به این معنی است که شما مطمئن خواهید شد با مصرف کردن خاویار هیچ عارضه جانبی بدن مادر و فرزند را تهدید نمی‌کند. ماهی‌های اقیانوس آزاد عموماً دارای جیوه فراوانی در خود هستند لذا سعی کنید از خاویار صید شده ایرانی بهره ببرید.

 

تنظیم کننده فشار خون

یکی از خواص خاویار این است که دارای منابع مغذی مانند پتاسیم است. عنصر پتاسیم در بدن انسان به عنوان تنظیم کننده فشار خون عمل می‌کند. لذا خوردن خاویـار می‌تواند جایگزینی گران‌قیمت برای قرص‌های فشار خون شما باشد. لذا این غذا را به افرادی که دارای فشار خون و حساب بانگی پرفشار هستند توصیه می‌کنیم.

Image result for ‫خاویار‬‎

خواص خاویار برای پوست

این روزها اسم خاویار را بر روی محصولات زیادی می‌توانید مشاهده کنید از جمله ماسک‌های صورت. هر چند شاید برای شما عجیب باشد اما خاویار به عنوان یک خوراکی لوکس می‌تواند به صورت هم مالیده شود و پوست آن را شاداب‌تر کند. می‌توان گفت یکی از گران قیمت‌ترین ماسک‌های صورت، ماسک خاویار است.

اگر دنبال رسیدن به پوست شاداب و جوان هستید باید از خواص خاویار به صورت ماسک و خوراکی در کنار دیگر موارد بهداشتی استفاده کنید. گفته شده است که خاویار می‌تواند چروک‌های پوست و همچنین خطوط عمر که روی صورت می‌افتند را به سرعت محو کند.

خاویار دارای مقدار زیادی عامل تحریک کننده کلاژن پوستی است. این اتفاق باعث می‌شود که خواص خاویار بتواند پوست را طراوت بخشیده و بدون نیاز به هیچ عمل جراحی یا لیفتینگ پوستتان را به روزهای اول با حالت الاستیک بالا نزدیک کند. همچنین گفته می‌شود که یکی دیگر از خواص خاویار برای پوست می‌تواند مرطوب کنندگی قوی آن باشد.

خاویار دارای مقدار کافی پتاسیم است. پتاسیم باعث خواهد شد تا پوست شما از افتادگی‌های ناشی از تحلیل رفتن بافت‌های پوست در امان باشد. وجود اسیدهای چرب مهمی همانند امگا ۳ و ۶ هستند که باعث می‌شوند پوست شما علاوه بر اینکه از شر عوامل آسیب زننده به پوست رها شود بلکه شفاف و درخشنده هم به نظر برسد.

با آب‌رسانی که خاویار به پوست شما می‌کند، نباید دیگر نگران تابش اشعه خورشید روی پوستتان باشید. آب کافی به همراه مواد مغذی باعث می‌شود که پوست شما در برابر تغییرات محیطی به شدت مقاومت بهتری نسبت به قبل داشته باشد. همچنین مشاهده شده است که خاویار می‌تواند به ترمیم زخم‌های پوستی نیز کمک شایانی کند.

 

کاهش خطر بروز بیماری قلبی

در هر ۱۰۰ گرم از خاویـار بیش از هزار میلی‌گرم روغن امگا ۳ وجود دارد. روغن امگا ۳ به واسطه خاصیت آنتی اکسیدانی می‌تواند سلامتی عروق و قلب را تضمین کند. از این رو شما از خاویار می‌توانید به عنوان یک تقویت کننده ایمنی سیستم قلب و عروق استفاده کنید. البته راه‌های ارزان‌تری هم برای تأمین امگا ۳ وجود دارد که در جیمیتو بارها به آن پرداخته‌ایم.

همچنین خاویـار به واسطه داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی از رسوب چربی‌های مضر در رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند. عدم رسوب چربی در جداره رگ‌های خونی باعث جریان بهتر خون در بدن و کاهش فشار خون می‌شود که در نهایت سلامتی قلب و عروق را به دنبال دارد. لذا اگر توان خرید تخم خاویـار را دارید به شما توصیه می‌کنیم هر از چند گاهی از آن مصرف کنید.

Image result for ‫خاویار‬‎

خواص خاویار برای رابطه جنسی بهتر

برای داشتن یک رابطه جنسی موفق نیاز دارید که به تغذیه خودتان بیش از پیش اهمیت دهید. خاویار به مانند دیگر تخم‌ها دارای مقدار زیادی امگا ۳ و ۶ است اما در این میان مقدار ویتامین‌های ب ۵ و ۶ خاویار هم مهم است. وجود این ویتامین‌ها در به تعادل رسیدن هورمون‌های جنسی از اهمیت بالایی برخوردار است. با خوردن خاویار پروتئین لازم برای انجام فعالیت‌های جنسی را بدون دریافت کلسترول مضر به دست خواهید آورد.

از سوی دیگر خاویار حتی از تخم مرغ هم در رسیدن به رابطه جنسی خوب، مؤثر است. خواص خاویار به دلیل داشتن آرگینین که نوعی امینو اسید است به گردش خون و همچنین جریان یافتن آن در عروق جنسی کمک می‌کند از این رو شما نعوظ بیشتر با خوردن خاویار تجربه خواهید کرد.

همچنین باید بدانید که خاویار با دارا بودن مقدار زیادی از ویتامین ب ۱۲، ریبوفلاوین و همچنین کلسیم باعث می‌شود که سطح انرژی شما قبل از رابطه جنسی افزایش پیدا کند. ویتامین د موجود در خاویار سطح هورمون جنسی شما یعنی استروژن را در بهترین حالت خود حفظ می‌کند.

اگر به دنبال یک روش درمانی گران قیمت برای رفع مشکلات جنسی خودتان هستید، مسلماً استفاده از خواص خاویار می‌تواند گزینه خوبی برای شما محسوب شود.

 

خاصیت ضد ویروسی

ویتامین ث در خاویار اصلاً وجود ندارد لذا شاید شما از خاصیت ضد ویروسی خاویـار تعجب کرده باشید؛ اما به یاد داشته باشید که ویتامین دی یکی دیگر از مواد مغذی دخیل در افزایش ایمنی بدن است و در خاویار نیز به میزان زیادی وجود دارد.

لذا خوردن خاویـار می‌تواند ویتامین D موردنیاز برای بدن به عنوان افزایش دهنده قدرت سیستم ایمنی را تأمین کند. با بهبود سیستم ایمنی شما نه تنها کمتر سرما خواهید خورد بلکه به واسطه کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن، مشکلات دیگر به مانند التهاب در اندام‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 

خواص خاویار برای چشم

همان طور که گفتیم خاویار دارای مقدار زیادی مواد آنتی اکسیدانی است. چشم یکی از حساس‌ترین اندام‌های بدن می باشد که در طول دوران زندگی در معرض آسیب‌های زیادی قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین آسیب‌های وارد شده به چشم، واکنش‌های رادیکال آزادی بر روی قرنیه و همچنین شبکیه آن است. در صورتی که چشم دچار این واکنش‌های رادیکالی شود به مرور زمان بینایی خود را از دست می‌دهد.

برای جلوگیری از بروز واکنش‌های رادیکال آزادی در چشم، باید از آنتی اکسیدان های فراوان مخصوصاً ویتامین‌های مختلف استفاده کنید. یکی دیگر از خواص خاویار که شاید برای شما جالب به نظر برسد، توانایی آن در حفظ سلامتی چشم شما است.

خاویار با دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان در قالب انواع ویتامین‌ها و اسیدهای چرب، واکنش‌های رادیکال آزادی روی قرنیه چشم را کنترل می‌کند و به این ترتیب شما با گذر عمر شاهد بروز مشکلات بینایی نخواهید بود. به این ترتیب اگر به خاویار دسترسی دارید و می‌خواهید چشمان پرنوری در دوران کهن‌سالی داشته باشید از همین امروز با خواص خاویار آشتی و از آن استفاده کنید.

سعی کنید برای رسیدن به بالاترین میزان از خواص خاویار آن را به صورتی مصرف کنید که حرارت کمتری دیده باشد تا سطح ویتامین آ دریافتی شما بیشتر باشد.

 

بازسازی هموگلوبین خون

غالباً افرادی که تحت عمل جراحی بوده باشند، سطح هموگلوبین خون پایینی نسبت به دیگر افراد دارند. هموگلوبین جزئی از خون است که وظیفه انتقال اکسیژن به سایر نقاط بدن را بر عهده دارد. در صورت کمبود هموگلوبین فرد دچار کم‌خونی می‌شود.

از علائم بارز کم‌خونی خستگی‌های ناگهانی و کاهش قدرت فرد در انجام کارهای روزانه است. همچنین با کاهش هموگلوبین رسوب سلول‌های قرمز و نابودی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. تحقیقات نشان داده است که مصرف خاویـار می‌تواند هموگلوبین از دست رفته را جبران و به میزان زیادی به افرادی که جراحی یا جراحت داشته‌اند کمک کند.

 

Image result for ‫خاویار‬‎

خواص خاویار در مبارزه با آلزایمر

یکی از بدترین اتفاق‌هایی که می‌تواند برای افراد مسن بیفتد، بروز آلزایمر است. افرادی که دچار آلزایمر می‌شوند ممکن است برخی از حرکات عادی خود همانند کنترل کردن ادرار را نیز از دست بدهند. اما دلیل بروز آلزایمر چیزی نیست جز از بین رفتن شبکه‌های عصبی و همچنین انجام واکنش‌های رادیکال آزاد در غشا مغز.

خوشبختانه در سال‌های اخیر کشف شده است که مصرف کردن مواد غذایی سالم و همچنین داشتن سبک زندگی بهتر شما را از بروز آلزایمر در امان نگه می‌دارد. یکی دیگر از خواص خاویار این است که به شما کمک خواهد کرد در برابر واکنش‌های رادیکال آزادی که می‌توانند در مغز بروز دهند، پیروز شوید.

برای رسیدن به این مقدار از خواص خاویار لازم نیست آن را روزانه مصرف کنید بلکه مصرف کردن گاه و بیگاه آن نیز به شما در مبارزه با آلزایمر کمک خواهد کرد. در کنار خوردن خاویار باید سبک زندگی خودتان را نیز تغییر دهید. خواص خاویار نمی‌تواند همانند یک معجزه همه مشکلات شمار ا حل کند و خودتان هم باید دست به کار شوید و به خواص خاویار در درمان آلزایمر و پیشگیری از آن کمک کنید.

 

تقویت کننده عضلات

یکی از خواص خاویار این است که به واسطه داشتن پروتئین بسیار زیاد می‌تواند عاملی برای تقویت عضلات و بهبود رشد آن‌ها در ورزشکاران باشد. مصرف این ماده غذایی برای زنان باردار، ورزشکاران و نوجوانانی که در سن رشد هستند توصیه شده است. هرچند برای تأمین پروتئین موردنیاز بدن نیازی به خوردن تخم خاویـار ندارید و می‌توانید از دیگر مواد غذایی که دارای پروتئین کافی هستند استفاده کنید.

 

خواص خاویار به دلیل سلنیوم

یکی دیگر از خواص خاویار که لازم است به آن اشاره داشته باشیم، غنی بودن آن از سلنیوم است. این ماده مغذی در کنار دیگر مواد مهم در بدن همانند ویتامین ای از بروز آسیب‌های سلولی جلوگیری می‌کند. آسیب سلولی شاید ساده باشد اما در نهایت منجر به مشکلات اساسی همانند سرطان می‌شود. لذا اگر دوست دارید که سلول‌های سالم و زندگی ایمن داشته باشید از مواد غذایی دارای سلنیوم همانند خاویار باید بیش از پیش استفاده کنید.

علاوه بر آسیب‌های سلولی مطالعاتی وجود دارند که نشان می‌دهند ویتامین ای موجود در خاویار به همراه سلنیوم به کاهش حملات قلبی نیز کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند. با مشاهده این خواص بهتر است خاویار را از دید یک غذای اشرافی نگاه نکنید.

 

خاصیت ضد افسردگی

اگر افسردگی بعد از خرید چند عدد تخم خاویار را در مقابل پرداخت هزینه زیاد کنار بگذاریم، خاویـار به علت داشتن روغن امگا ۳ زیاد می‌تواند دلیلی برای کاهش شدت افسردگی و اختلالات ناشی از آن باشد. خاویـار نه تنها باعث بهبود علائم افسردگی می‌شود بلکه سطح خوشحالی افراد را نیز بهبود می‌بخشد. پس می‌توان گفت خاویـار بخورید و خوشحال باشید.

 

خواص خاویار برای سلامت استخوان

کلسیم زیاد در هر ماده غذایی می‌تواند برای بدن مفید باشد. مخصوصاً اگر این کلسیم با مقدار کافی ویتامین D نیز همراه باشد. وجود ویتامین D در کنار کلسیم، جذب آن را به میزان زیادی بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود که بدن شما از لحاظ تأمین مواد موردنیاز برای اسکلت و استخوان‌بندی غنی باشد.

 

بیشتر در مورد خاویار بدانید : در دوران بارداری و زمانی که افراد دچار مشکلاتی به مانند شکستگی استخوان هستند، مصرف خاویار توصیه شده است.

درمان کم‌خونی

کم‌خونی دلایل متفاوتی ممکن است داشته باشد که یکی از آن‌ها کم بود آهن در گلبول‌های قرمز است. یکی از خواص خاویار این است که مقادیر کافی از آهن در خود دارد و با مصرف آن، همه آهن را به گلبول‌های قرمز به عنوان افزایش دهنده قدرت حمل اکسیژن تقدیم می‌کند. از این رو افرادی که فعالیت شدید بدنی دارند می‌توانند از آهن خاویـار به عنوان بهبود دهنده قدرت انجام حرکات ورزشی استفاده کنند.

 

خواص خاویار برای استرس و میگرن

غذاهای غنی از ویتامین ب ۲ یا ریبوفلاوین می‌توانند باعث کاهش استرس و بی‌خوابی و اضطراب در افراد شوند. این ویتامین را می‌بایست به صورت روزانه مصرف کرد چرا که کاهش آن در بدن موجب بروز مشکلات شدید سلامتی می‌شود. علاوه بر ویتامین ب ۲، ویتامین ب ۵ نیز در خاویار وجود دارد. وجود ویتامین ب ۵ عاملی برای کاهش حملات میگرنی است.

[quote color="#ffffff" bgcolor="#ff0000"]کپی برداری بدون ذکر نام و لینک مستقیم ویکور غیر مجاز میباشد.[/quote]

 

درباره خاویار و فواید آن

خاویار از جمله فراورده‌های دریایی است. بیش از ۹۰ درصد نیاز خاویار دنیا از دریای مازندران به دست می‌آید ولی با این وجود مردم ایران به واسطه قیمت زیاد و لوکس بودن، سهم کمتری در مصرف آن دارند. در ادامه آنچه که در مورد خواص مواد غذایی در جیمیتو صحبت کرده‌ایم، امروز نیز به بررسی خواص خاویار خواهیم پرداخت تا شما هرچه بیشتر با این ماده غذایی آشنا شوید.

 

انواع خاویار

ماهی خاویار با نام تجاری استورژون از خانواده تاس ماهیان است و گونه‌های آب زی کم‌نظیری هستند که دارای قدمت چند صد میلیون ساله که عصر ژوراسیک باز می‌گردد است. خاویار به فسیل زنده جهانی نیز مشهور است. از ۲۷ گونه ماهی خاویار تنها ۶ مورد از آن‌ها در دریای مازندران وجود دارد. مروارید سیاه نام دیگر تخم خاویار است.

گوشت ماهی خاویار دارای قیمت آنچنان بالایی نیست اما تخم خاویار از قیمتی به مانند طلا برخوردار است. تخم خاویار از لحاظ رنگی به انواع گوناگونی تقسیم می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها تخم خاویار طلائی، تخم خاویار سرخ و از همه مهم‌تر تخم خاویار سیاه است. در ادامه به خواص خاویار اشاره خواهیم کرد.

 

روش‌های مصرف تخم خاویار

تخم خاویار که ما در ادامه از واژه عمومی خاویار در مورد آن استفاده خواهیم کرد یکی از اشرافی‌ترین صبحانه‌های جهان است. بسیاری آن را به صورت خام یا به همراه زرده تخم‌مرغ و پیاز میل می‌کنند. گروهی به اندازه نوک قاشق از خاویار را با سبزی‌ها ترکیب و استفاده می‌کنند.

علاقه‌مندان به مصرف خاویار سرد در دنیا کم نیست. تخم خاویـار برای کسانی که تا کنون آن را نچشیده‌اند ممکن است کمی ناخوشایند باشد چرا که دارای شوری و بوی تند ماهی است. خاویار در ایران و روسیه شناخته شده تر است اما در کشورهایی به مانند سیبری و خاور دور نیز مصرف می‌شود.

اگرچه خاویار سرخ از خاویار سیاه ارزان‌تر است اما در طعم، مزه و ارزش غذایی کم از خاویـار سیاه ندارد. خوردن خاویـار در کشور روسیه معمول است اما در ایران شما می‌بایست در رستوران‌های خاص این غذا را میل کنید. در ادامه به خواص خاویار اشاره خواهیم کرد.

 

خاویار در ایران

خاویار در ایران قدمت طولانی دارد و هم اکنون نیاز بیش از ۸۵ درصد دنیا را تأمین می‌کند. خاویـار در زمان‌های قدیم توسط بیهوشی ماهی با چکش پلاستیکی از داخل شکم ماهی خاویـار خارج می‌شد ولی با گذشت زمان با استفاده از عمل‌های جراحی این کار امکان‌پذیر شد و ماهی پس از خارج کردن تخم خاویار و باقی گذاشتن مقادیری از آن در داخل شکم دوباره به دریا باز می‌گردد.

برای هر ماهی خاویـار ۱۵ تا ۱۶ سال زمان لازم است که زمان باروری و تولید تخم حاصل شود. خاویـار تخمک‌های نابارور حاصل از تخمدان ماهی خاویـار ماده است. به واسطه قیمت زیاد این فراورده دریایی مصرف آن در ایران بسیار کم است. در ادامه به خواص خاویار اشاره خواهیم کرد.

 

توصیه‌های بهداشتی هنگام خرید خاویار

محل رشد ماهی خاویـار عاملی مهم در سلامتی تخم‌های خاویار است. نحوه صید ماهی و فراوری نامطلوب نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که باید در خرید تخم خاویـار می‌بایست آن را در نظر داشت. شرایط نامناسب محیطی، ابزارهای نامناسب و غیربهداشتی برای بی‌هوشی ماهی، شرایط نامناسب برای حمل و نقل ماهی و تخم ماهی، آلوده شدن به باکتری همگی می‌توانند موجب بروز آسیب‌های جدی در مصرف کننده خاویار شود.

عوارض ناشی از مصرف خاویـار نامناسب و آلوده عبارت‌اند از تب، سردرد، تهوع، اسهال، عوارض گوارشی و کبدی همچنین بروز مشکلات آلرژیک است. سوداگران خاویار با استفاده از فراوری خاویار مصنوعی، فراورده‌های مشابه با خاویار اصل در بازار تولید می‌کنند که موجب بروز مشکلات شدیدتر به مانند مسمومیت‌های حاد غذایی می‌شود.

لذا قبل از خرید خاویار حتماً نکات بهداشتی را رعایت کرده و از داشتن برچسب بهداشتی روی کالا مطمئن شوید.

 

ارزش غذایی خاویار

در هر ۱۰۰ گرم از خاویار شما شاهد:

  • ۲۶۴ کیلوکالری انرژی
  • ۱۹ گرم چربی (۴٫۱ گرم چربی اشباع، ۷ گرم چربی چند اشباع نشده و ۴٫۶ گرم چربی تک اشباع نشده)
  • ۵۸۸ میلی‌گرم کلسترول
  • ۱۵۰۰ میلی‌گرم سدیم
  • ۱۸۱ میلی‌گرم پتاسیم
  • ۴ گرم کربوهیدرات
  • ۲۵ گرم پروتئین
  • ۲۷۵ میلی‌گرم کلسیم
  • ۱۱٫۹ میلی‌گرم آهن
  • ۴۰۰ میلی‌گرم منیزیم
  • ۹۰۵ واحد ویتامین آ
  • ۱۱۷ واحد ویتامین دی
  • ۲۰ میکروگرم ویتامین ب ۱۲
  • ۰ میلی‌گرم ویتامین ث
  • ۰٫۳ میلی‌گرم ویتامین ب ۶

به واسطه وجود چربی‌های اشباع نشده و مواد مغذی فراوان در خاویار، مصرف این ماده غذایی گران‌قیمت دارای مزایای سلامتی فراوانی نیز هست که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

 

خواص خاویار

خاویار از تخم ماهیان خاویـار به دست می‌آید و از جمله گران‌ترین مواد غذایی در جهان است. فیل‌ماهی، تاس ماهی روسی، تاس ماهی ایرانی یا قره برون، ماهی شیپ و ماهی اوزون‌برون از گونه‌های ماهیان خاویـار دریای مازندران هستند. در ادامه به خواص خاویار اشاره خواهیم کرد.

تأمین کننده آنتی اکسیدان

یکی از خواص خاویار این است که دارای ویتامین آ است که در بهبود زخم‌های ایجاد شده روی پوست و همچنین به عنوان محافظ جدار خارجی سلول عمل می‌کند همچنین دارای ویتامین ای است که پوست را به صورت عمقی مرطوب نگه می‌دارد و از خشک شدن شدید پوست در زمان‌های طولانی جلوگیری می‌کند. ویتامین ای همچنین به عنوان عاملی مهم در گردش خون ایفای نقش کرده و از بروز بیماری‌هایی به مانند پارکینسون جلوگیری می‌کند.

 

بیشتر در مورد خاویار بدانید : همچنین وجود این دو ویتامین به عنوان رفع آثار پیری پوست، بهبود بینایی، تقویت سیستم ایمنی بدن و داشتن آنتی اکسیدان کافی در بدن لازم و ضروری است. خاویار را می‌توان یکی از منابع غنی آنتی اکسیدانی در طبیعت دانست.

 

خواص خاویار برای مادران باردار

مادران در دوران بارداری نه تنها باید مراقب فرزند بلکه باید بیش از همه کس مراقب سلامتی خود باشند. زیرا این دوران یکی از حساس‌ترین مراحل زندگی هر زن و مادری می‌تواند باشد. مسلماً می‌دانید که خوراک مادر در دوران بارداری تأثیر مستقیمی بر روی سلامتی نوزاد دارد. بر همین اساس است که شما به عنوان یک مادر باید در دوران بارداری تلاش بیشتری برای مصرف غذاهای سالم‌تر داشته باشید.

خواص خاویار یکی از عمده مواردی است که در دوران بارداری به آن اشاره شده است. این ماده مغذی می‌تواند در دوران بارداری سلامت نوزاد و همچنین مادر را در دوران بعد از زایمان تضمین کند. به توصیه پزشکان زنان و زایمان خاویار ایرانی یکی از بهترین و مغذی‌ترین انواع خاویارهایی است که مادران باردار می‌توانند از آن استفاده کنند.

پزشکان در مورد استفاده از خواص خاویار در دوران بارداری اشاره کردند که بهتر است مادر در ماه‌های ۶ تا ۹ ماهگی فرزند خود از این ماده مغذی استفاده کند. البته مصرف کردن خاویار در کل دوران بارداری به مادران توصیه شده است. لازم به ذکر است که خاویار ایرانی اگر به صورت طبیعی کشت و صید شده باشد از هر گونه عامل سرب و جیوه ای به دور است.

نبود این فلزات سنگین در خاویار به این معنی است که شما مطمئن خواهید شد با مصرف کردن خاویار هیچ عارضه جانبی بدن مادر و فرزند را تهدید نمی‌کند. ماهی‌های اقیانوس آزاد عموماً دارای جیوه فراوانی در خود هستند لذا سعی کنید از خاویار صید شده ایرانی بهره ببرید.

 

تنظیم کننده فشار خون

یکی از خواص خاویار این است که دارای منابع مغذی مانند پتاسیم است. عنصر پتاسیم در بدن انسان به عنوان تنظیم کننده فشار خون عمل می‌کند. لذا خوردن خاویـار می‌تواند جایگزینی گران‌قیمت برای قرص‌های فشار خون شما باشد. لذا این غذا را به افرادی که دارای فشار خون و حساب بانگی پرفشار هستند توصیه می‌کنیم.

Image result for ‫خاویار‬‎

خواص خاویار برای پوست

این روزها اسم خاویار را بر روی محصولات زیادی می‌توانید مشاهده کنید از جمله ماسک‌های صورت. هر چند شاید برای شما عجیب باشد اما خاویار به عنوان یک خوراکی لوکس می‌تواند به صورت هم مالیده شود و پوست آن را شاداب‌تر کند. می‌توان گفت یکی از گران قیمت‌ترین ماسک‌های صورت، ماسک خاویار است.

اگر دنبال رسیدن به پوست شاداب و جوان هستید باید از خواص خاویار به صورت ماسک و خوراکی در کنار دیگر موارد بهداشتی استفاده کنید. گفته شده است که خاویار می‌تواند چروک‌های پوست و همچنین خطوط عمر که روی صورت می‌افتند را به سرعت محو کند.

خاویار دارای مقدار زیادی عامل تحریک کننده کلاژن پوستی است. این اتفاق باعث می‌شود که خواص خاویار بتواند پوست را طراوت بخشیده و بدون نیاز به هیچ عمل جراحی یا لیفتینگ پوستتان را به روزهای اول با حالت الاستیک بالا نزدیک کند. همچنین گفته می‌شود که یکی دیگر از خواص خاویار برای پوست می‌تواند مرطوب کنندگی قوی آن باشد.

خاویار دارای مقدار کافی پتاسیم است. پتاسیم باعث خواهد شد تا پوست شما از افتادگی‌های ناشی از تحلیل رفتن بافت‌های پوست در امان باشد. وجود اسیدهای چرب مهمی همانند امگا ۳ و ۶ هستند که باعث می‌شوند پوست شما علاوه بر اینکه از شر عوامل آسیب زننده به پوست رها شود بلکه شفاف و درخشنده هم به نظر برسد.

با آب‌رسانی که خاویار به پوست شما می‌کند، نباید دیگر نگران تابش اشعه خورشید روی پوستتان باشید. آب کافی به همراه مواد مغذی باعث می‌شود که پوست شما در برابر تغییرات محیطی به شدت مقاومت بهتری نسبت به قبل داشته باشد. همچنین مشاهده شده است که خاویار می‌تواند به ترمیم زخم‌های پوستی نیز کمک شایانی کند.

 

کاهش خطر بروز بیماری قلبی

در هر ۱۰۰ گرم از خاویـار بیش از هزار میلی‌گرم روغن امگا ۳ وجود دارد. روغن امگا ۳ به واسطه خاصیت آنتی اکسیدانی می‌تواند سلامتی عروق و قلب را تضمین کند. از این رو شما از خاویار می‌توانید به عنوان یک تقویت کننده ایمنی سیستم قلب و عروق استفاده کنید. البته راه‌های ارزان‌تری هم برای تأمین امگا ۳ وجود دارد که در جیمیتو بارها به آن پرداخته‌ایم.

همچنین خاویـار به واسطه داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی از رسوب چربی‌های مضر در رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند. عدم رسوب چربی در جداره رگ‌های خونی باعث جریان بهتر خون در بدن و کاهش فشار خون می‌شود که در نهایت سلامتی قلب و عروق را به دنبال دارد. لذا اگر توان خرید تخم خاویـار را دارید به شما توصیه می‌کنیم هر از چند گاهی از آن مصرف کنید.

Image result for ‫خاویار‬‎

خواص خاویار برای رابطه جنسی بهتر

برای داشتن یک رابطه جنسی موفق نیاز دارید که به تغذیه خودتان بیش از پیش اهمیت دهید. خاویار به مانند دیگر تخم‌ها دارای مقدار زیادی امگا ۳ و ۶ است اما در این میان مقدار ویتامین‌های ب ۵ و ۶ خاویار هم مهم است. وجود این ویتامین‌ها در به تعادل رسیدن هورمون‌های جنسی از اهمیت بالایی برخوردار است. با خوردن خاویار پروتئین لازم برای انجام فعالیت‌های جنسی را بدون دریافت کلسترول مضر به دست خواهید آورد.

از سوی دیگر خاویار حتی از تخم مرغ هم در رسیدن به رابطه جنسی خوب، مؤثر است. خواص خاویار به دلیل داشتن آرگینین که نوعی امینو اسید است به گردش خون و همچنین جریان یافتن آن در عروق جنسی کمک می‌کند از این رو شما نعوظ بیشتر با خوردن خاویار تجربه خواهید کرد.

همچنین باید بدانید که خاویار با دارا بودن مقدار زیادی از ویتامین ب ۱۲، ریبوفلاوین و همچنین کلسیم باعث می‌شود که سطح انرژی شما قبل از رابطه جنسی افزایش پیدا کند. ویتامین د موجود در خاویار سطح هورمون جنسی شما یعنی استروژن را در بهترین حالت خود حفظ می‌کند.

اگر به دنبال یک روش درمانی گران قیمت برای رفع مشکلات جنسی خودتان هستید، مسلماً استفاده از خواص خاویار می‌تواند گزینه خوبی برای شما محسوب شود.

 

خاصیت ضد ویروسی

ویتامین ث در خاویار اصلاً وجود ندارد لذا شاید شما از خاصیت ضد ویروسی خاویـار تعجب کرده باشید؛ اما به یاد داشته باشید که ویتامین دی یکی دیگر از مواد مغذی دخیل در افزایش ایمنی بدن است و در خاویار نیز به میزان زیادی وجود دارد.

لذا خوردن خاویـار می‌تواند ویتامین D موردنیاز برای بدن به عنوان افزایش دهنده قدرت سیستم ایمنی را تأمین کند. با بهبود سیستم ایمنی شما نه تنها کمتر سرما خواهید خورد بلکه به واسطه کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن، مشکلات دیگر به مانند التهاب در اندام‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 

خواص خاویار برای چشم

همان طور که گفتیم خاویار دارای مقدار زیادی مواد آنتی اکسیدانی است. چشم یکی از حساس‌ترین اندام‌های بدن می باشد که در طول دوران زندگی در معرض آسیب‌های زیادی قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین آسیب‌های وارد شده به چشم، واکنش‌های رادیکال آزادی بر روی قرنیه و همچنین شبکیه آن است. در صورتی که چشم دچار این واکنش‌های رادیکالی شود به مرور زمان بینایی خود را از دست می‌دهد.

برای جلوگیری از بروز واکنش‌های رادیکال آزادی در چشم، باید از آنتی اکسیدان های فراوان مخصوصاً ویتامین‌های مختلف استفاده کنید. یکی دیگر از خواص خاویار که شاید برای شما جالب به نظر برسد، توانایی آن در حفظ سلامتی چشم شما است.

خاویار با دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان در قالب انواع ویتامین‌ها و اسیدهای چرب، واکنش‌های رادیکال آزادی روی قرنیه چشم را کنترل می‌کند و به این ترتیب شما با گذر عمر شاهد بروز مشکلات بینایی نخواهید بود. به این ترتیب اگر به خاویار دسترسی دارید و می‌خواهید چشمان پرنوری در دوران کهن‌سالی داشته باشید از همین امروز با خواص خاویار آشتی و از آن استفاده کنید.

سعی کنید برای رسیدن به بالاترین میزان از خواص خاویار آن را به صورتی مصرف کنید که حرارت کمتری دیده باشد تا سطح ویتامین آ دریافتی شما بیشتر باشد.

 

بازسازی هموگلوبین خون

غالباً افرادی که تحت عمل جراحی بوده باشند، سطح هموگلوبین خون پایینی نسبت به دیگر افراد دارند. هموگلوبین جزئی از خون است که وظیفه انتقال اکسیژن به سایر نقاط بدن را بر عهده دارد. در صورت کمبود هموگلوبین فرد دچار کم‌خونی می‌شود.

از علائم بارز کم‌خونی خستگی‌های ناگهانی و کاهش قدرت فرد در انجام کارهای روزانه است. همچنین با کاهش هموگلوبین رسوب سلول‌های قرمز و نابودی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. تحقیقات نشان داده است که مصرف خاویـار می‌تواند هموگلوبین از دست رفته را جبران و به میزان زیادی به افرادی که جراحی یا جراحت داشته‌اند کمک کند.

 

Image result for ‫خاویار‬‎

خواص خاویار در مبارزه با آلزایمر

یکی از بدترین اتفاق‌هایی که می‌تواند برای افراد مسن بیفتد، بروز آلزایمر است. افرادی که دچار آلزایمر می‌شوند ممکن است برخی از حرکات عادی خود همانند کنترل کردن ادرار را نیز از دست بدهند. اما دلیل بروز آلزایمر چیزی نیست جز از بین رفتن شبکه‌های عصبی و همچنین انجام واکنش‌های رادیکال آزاد در غشا مغز.

خوشبختانه در سال‌های اخیر کشف شده است که مصرف کردن مواد غذایی سالم و همچنین داشتن سبک زندگی بهتر شما را از بروز آلزایمر در امان نگه می‌دارد. یکی دیگر از خواص خاویار این است که به شما کمک خواهد کرد در برابر واکنش‌های رادیکال آزادی که می‌توانند در مغز بروز دهند، پیروز شوید.

برای رسیدن به این مقدار از خواص خاویار لازم نیست آن را روزانه مصرف کنید بلکه مصرف کردن گاه و بیگاه آن نیز به شما در مبارزه با آلزایمر کمک خواهد کرد. در کنار خوردن خاویار باید سبک زندگی خودتان را نیز تغییر دهید. خواص خاویار نمی‌تواند همانند یک معجزه همه مشکلات شمار ا حل کند و خودتان هم باید دست به کار شوید و به خواص خاویار در درمان آلزایمر و پیشگیری از آن کمک کنید.

 

تقویت کننده عضلات

یکی از خواص خاویار این است که به واسطه داشتن پروتئین بسیار زیاد می‌تواند عاملی برای تقویت عضلات و بهبود رشد آن‌ها در ورزشکاران باشد. مصرف این ماده غذایی برای زنان باردار، ورزشکاران و نوجوانانی که در سن رشد هستند توصیه شده است. هرچند برای تأمین پروتئین موردنیاز بدن نیازی به خوردن تخم خاویـار ندارید و می‌توانید از دیگر مواد غذایی که دارای پروتئین کافی هستند استفاده کنید.

 

خواص خاویار به دلیل سلنیوم

یکی دیگر از خواص خاویار که لازم است به آن اشاره داشته باشیم، غنی بودن آن از سلنیوم است. این ماده مغذی در کنار دیگر مواد مهم در بدن همانند ویتامین ای از بروز آسیب‌های سلولی جلوگیری می‌کند. آسیب سلولی شاید ساده باشد اما در نهایت منجر به مشکلات اساسی همانند سرطان می‌شود. لذا اگر دوست دارید که سلول‌های سالم و زندگی ایمن داشته باشید از مواد غذایی دارای سلنیوم همانند خاویار باید بیش از پیش استفاده کنید.

علاوه بر آسیب‌های سلولی مطالعاتی وجود دارند که نشان می‌دهند ویتامین ای موجود در خاویار به همراه سلنیوم به کاهش حملات قلبی نیز کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند. با مشاهده این خواص بهتر است خاویار را از دید یک غذای اشرافی نگاه نکنید.

 

خاصیت ضد افسردگی

اگر افسردگی بعد از خرید چند عدد تخم خاویار را در مقابل پرداخت هزینه زیاد کنار بگذاریم، خاویـار به علت داشتن روغن امگا ۳ زیاد می‌تواند دلیلی برای کاهش شدت افسردگی و اختلالات ناشی از آن باشد. خاویـار نه تنها باعث بهبود علائم افسردگی می‌شود بلکه سطح خوشحالی افراد را نیز بهبود می‌بخشد. پس می‌توان گفت خاویـار بخورید و خوشحال باشید.

 

خواص خاویار برای سلامت استخوان

کلسیم زیاد در هر ماده غذایی می‌تواند برای بدن مفید باشد. مخصوصاً اگر این کلسیم با مقدار کافی ویتامین D نیز همراه باشد. وجود ویتامین D در کنار کلسیم، جذب آن را به میزان زیادی بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود که بدن شما از لحاظ تأمین مواد موردنیاز برای اسکلت و استخوان‌بندی غنی باشد.

 

بیشتر در مورد خاویار بدانید : در دوران بارداری و زمانی که افراد دچار مشکلاتی به مانند شکستگی استخوان هستند، مصرف خاویار توصیه شده است.

درمان کم‌خونی

کم‌خونی دلایل متفاوتی ممکن است داشته باشد که یکی از آن‌ها کم بود آهن در گلبول‌های قرمز است. یکی از خواص خاویار این است که مقادیر کافی از آهن در خود دارد و با مصرف آن، همه آهن را به گلبول‌های قرمز به عنوان افزایش دهنده قدرت حمل اکسیژن تقدیم می‌کند. از این رو افرادی که فعالیت شدید بدنی دارند می‌توانند از آهن خاویـار به عنوان بهبود دهنده قدرت انجام حرکات ورزشی استفاده کنند.

 

خواص خاویار برای استرس و میگرن

غذاهای غنی از ویتامین ب ۲ یا ریبوفلاوین می‌توانند باعث کاهش استرس و بی‌خوابی و اضطراب در افراد شوند. این ویتامین را می‌بایست به صورت روزانه مصرف کرد چرا که کاهش آن در بدن موجب بروز مشکلات شدید سلامتی می‌شود. علاوه بر ویتامین ب ۲، ویتامین ب ۵ نیز در خاویار وجود دارد. وجود ویتامین ب ۵ عاملی برای کاهش حملات میگرنی است.

[quote color="#ffffff" bgcolor="#ff0000"]کپی برداری بدون ذکر نام و لینک مستقیم ویکور غیر مجاز میباشد.[/quote]

 

  انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 131
دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا   تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت  راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم  اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

کتاب صوتی بسیار مفید    #روانشناسی_تصویر_ذهنی    اثر: #ماکسول_مالتز   ترجمه: مهدی قراچه داغی    کیفیت اجرا: خیلی خوب  ... ...

سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول)

سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول)

  عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول) همراه با پاسخ شامل: 9 جلسه تعداد صفحات: 11 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد   سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا   فرمت: pdf ... ...

دانلود کتاب صوتی واپسین گفتار اسپالدینگ

دانلود کتاب صوتی واپسین گفتار اسپالدینگ

کتاب صوتی  کتاب_واپسین_گفتار ( یا عالم اوراسینا) ازاسپالدینگ_نویسنده_کتاب_معبدسکوت ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

سکس آنان كه با سكس مخالف هستند زودتر به انزال می‌رسند، زیرا ذهن منقبض آنان عجله دارد تا از شر آن خلاص شود. پژوهش‌های معاصر چیزهای بسیار تعجب‌آوری را می‌گویند، حقایق شگفت‌آور. برای نخستین بار، مسترز و جانسون Masters and Johnson در مورد آمیزش عمیق جنسی مطالعه علمی ‌انجام ... ...

کیس اختلال دوقطبی - مصاحبه با بیمار دو قطبی  - نمونه مصاحبه با بیمار دوقطبی

کیس اختلال دوقطبی - مصاحبه با بیمار دو قطبی - نمونه مصاحبه با بیمار دوقطبی

تعداد صفحات: 11 نوع فایل: WORD   + فایل هدیه: نمونه مصاحبه تشخیصی افسردگی و اعتیاد (8صفحه)   فهرست مطالب: شرح حال (مشخصات، علت ارجاع، شکایت عمده، مشکلات موجود و ...) معاینه وضعیت روانی تشخیص مصاحبه   بخشی از متن فایل: م: خوابت چطوره؟ ب: زیاد خوب نیست، اگار ... ...

پاورپوینت کیست هموراژیک تخمدان و درمان آن

پاورپوینت کیست هموراژیک تخمدان و درمان آن

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت کیست هموراژیک تخمدان و درمان آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهکیست تخمدان هموراژیک چیستانواع کیست هموراژیککیست‌های فولیکولارکیست‌های لوتئالعلائم کیست هموراژیک علت کیست هموراژیک عوارض کیست ... ...

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   فونت ... ...

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf Solutions Manual for Design and Analysis of Experiments – 8th حل تمرین های کتاب طراحی و تحلیل آزمایش ویرایش 8 فصل های 2 تا 15 814 صفحه pdf ... ...

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...

پاورپوینت درس هجدهم کارگاه کارآفرینی و تولید پایه دهم تعیین نوع کسب و کار

پاورپوینت درس هجدهم کارگاه کارآفرینی و تولید پایه دهم تعیین نوع کسب و کار

                نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 12 اسلاید   قسمتی از متن پاورپوینت: بخش 18 تعیین نوع کسب و کار کسب و کاربه تمامی فعالیت های تولیدی، خدماتی، خرید و فروش کالا ها با هدف سودآوری، کسب و کار گویند. فروش و انتقال کالا ها و ... ...

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

عنوان پاورپوینت درسی : دانلود پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی پایه دوازدهم   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27   شامل: متن درس و شعر، معنای روان متن درس و شعر، معنای واژگان مهم، آرایه ها، کارگاه متن پژوهی همراه با جواب، قلمرو زبانی، قلمرو ... ...

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

پاورپوینت کامل فصل سوم ریاضی چهارم ضرب و تقسیم(همراه با حل تمارین)

پاورپوینت کامل فصل سوم ریاضی چهارم ضرب و تقسیم(همراه با حل تمارین)

پاورپوینت کامل فصل سوم ریاضی چهارم ضرب و تقسیم(همراه با حل تمارین) این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 68 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم   مزایای استفاده از ... ...

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه "اسکیس معماری از بناهای ایرانی"    این مجموعه شامل 225 تصویر اسکیس و کروکی معماری از بناهای مختلف ایرانی می باشد.   ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

جزوه معتبر درس الاستیسیته آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر محسن اصغری تعداد صفحات: 90 فرمت: پی دی اف PDF کیفیت: خوب حجم: 20.6 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): دست نویس ... ...

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...

راهنمای جامع نتورک و شبکه: گامی بلند در مسیر دنیای ارتباطات!

راهنمای جامع نتورک و شبکه: گامی بلند در مسیر دنیای ارتباطات!

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز نتورک و شبکه قدم بگذارید، مفاهیم کلیدی آن را بشناسید، با انواع شبکه ها آشنا شوید و با تسلط بر این دانش، به تبادل اطلاعات و اتصال به دنیای دیجیتال بپردازید!   در دنیای امروز، نتورک و شبکه به بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده ... ...

راهنمای جامع سیستم غدد و بدن: گامی بلند در مسیر سلامتی و تعادل!

راهنمای جامع سیستم غدد و بدن: گامی بلند در مسیر سلامتی و تعادل!

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز سیستم غدد و بدن قدم بگذارید، غدد مختلف و عملکرد آنها را بشناسید، با هورمون ها و نقش آنها در بدن آشنا شوید و با حفظ تعادل سیستم غدد، از سلامتی و شادابی خود محافظت کنید!   سیستم غدد، مجموعه ای از غدد در بدن انسان است که وظیفه ی ... ...

راهنمای جامع گروه خونی: گامی بلند در مسیر شناخت خود و حفظ سلامتی!

راهنمای جامع گروه خونی: گامی بلند در مسیر شناخت خود و حفظ سلامتی!

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز گروه خونی قدم بگذارید، انواع گروه های خونی را بشناسید، با سازگاری گروه های خونی و اهمیت آن در خونریزی و انتقال خون آشنا شوید و با داشتن آگاهی از گروه خونی خود، به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک کنید!   گروه خونی، یکی از ویژگی های ... ...

راهنمای جامع درمان کیست

راهنمای جامع درمان کیست

با این راهنمای جامع، به دنیای کیست ها قدم بگذارید، انواع مختلف آن ها را بشناسید، با علل و علائم آن ها آشنا شوید و با روش های مختلف تشخیص و درمان آن ها، به رهایی از درد و ناراحتی بپردازید!   کیست، یک کیسه ی پر از مایع است که می تواند در هر قسمت از بدن ایجاد شود. کیست ها ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • فایل ویژه(کاهش و از بین بردن درد بدن با هیپنوتیزم)
  • هیپنوتیزم صوتی رهایی از مشکلات با تکنیک خاص
  • خود هیپنوتیزم صوتی کاهش استرس
  • فایل ویژه(خود هیپنوتیزم صوتی  تناسب اندام  چاقی و لاغری )
  • خود هیپنوتیزم رهایی از تمام مشکلات و وابستگی ها

بهترین خود هیپنوتیزم هارا با ما تجربه کنید